Memòries col·lectives: Una ruta educativa per les escoles de la Marina per a preservar la història del barri
De la mà del Pla de Barris de la Marina, hem dut a terme una enriquidora ruta educativa per les vuit escoles del barri de la Marina. Aquesta iniciativa té com a principal objectiu acostar la memòria històrica als nens i nenes del barri, promovent un major orgull i identitat de barri.
Objectiu del projecte
El Pla de Barris de la Marina, conscient de la importància de mantenir viva la història i la cultura, ha impulsat "Memòries col·lectives" amb la finalitat d'educar i sensibilitzar als infants sobre el patrimoni històric i cultural de la seva comunitat. La intenció és que, a través d'aquestes activitats, els nens i nenes puguin comprendre millor el seu entorn, apreciar el seu llegat històric i sentir-se orgullosos de pertànyer al seu barri.
Ruta per les escoles
La ruta educativa ha recorregut les vuit escoles del barri, on s'ha presentat el nou conte "On és l'aigua amagada, Josep". Aquest relat ha estat acuradament elaborat per a rememorar com va ser i quin impacte va tenir el Canal de la Infanta en el territori. El conte, ple de referències històriques i visuals, permet als estudiants endinsar-se en una part fonamental de la història de manera atractiva i lúdica.
El Conte i el seu complement lúdic
"On és l'aigua amagada, Josep" no sols ofereix una narrativa captivadora sobre el Canal de la Infanta, sinó que també inclou referències a retallades de diaris i imatges històriques. Aquestes referències s'han utilitzat per a crear un joc de cartes real, dissenyat per a aprofundir encara més en la memòria del barri. Aquest joc de cartes permet als nens i nenes interactuar fent que l'aprenentatge sigui més dinàmic i participatiu.
Temàtiques del joc de cartes
El joc de cartes aborda altres eixos de treball importants com la salut i la lluita veïnal. A través d'aquest joc, els estudiants no sols aprenen sobre la història del Canal de la Infanta, sinó que també es familiaritzen amb altres aspectes rellevants de la vida comunitària i la història del barri.
Participació activa per part dels centres educatius
La iniciativa ha comptat amb la participació de 340 alumnes, els qui han gaudit d'aquesta experiència educativa única. Els nens i nenes han tingut l'oportunitat de jugar amb el joc de cartes, explorant la història del seu barri de manera divertida i significativa. Aquesta activitat lúdica ha permès aprendre i reflexionar sobre la seva identitat, enfortint el seu sentit de pertinença a la comunitat.